Noul Touareg, echipat cu peste 2.300 de componente reproiectate, arata diferit fata de predecesorul sau. Partea din fata a fost amplu modificata, se remarca o noua grila de radiator, farurile avand o forma mai expresiva si multe alte detalii modernizate. Dincolo de acestea, notam un substantial aport de noi si, in unele cazuri, unice elemente tehnice. Touareg va fi, de asemenea, primul Volkswagen care propune o motorizare V8 cu benzina alimentata prin injectie directa (V8 FSI, 257 kW/350 CP).
ABSplus
Acest dispozitiv, elaborat si patentat de Volkswagen, reprezinta o noutate mondiala. Acest echipament face parte din dotarea standard si rolul sau este de a scurta distantele de oprire ale lui Touareg cu pana la 20% pe suprafete cu aderenta precara, cum ar fi macadamul sau nisipul. In plus, sunt imbunatatite stabilitatea pe traiectorie si raspunsul la bracarea volanului. Dispozitivul ABSplus, functionand coordonat cu dispozitivul de control al tractiunii, reprezinta cheia unor performante de oprire incomparabile. Astfel, o parte din materialul friabil de pe drum este impins fortat in fata rotilor prin scurte blocaje temporare ale acestora si, formandu-se un fel de sabot natural in fata rotii, franarea devine mai eficienta. In acelasi timp, ABS-ul evita ruperea completa a aderentei, astfel incat directia poate fi folosita pentru eventuale manevre de evitare.
Front Scan
Radical novator, ca si ABSplus, este sistemul Adaptive Cruise Control (ACC), care dispune de o noua functie de incetinire pana la oprire. In aceasta configuratie, sistemul poarta denumirea de Front Scan. Controlul distantei fata de automobilul care ruleaza in fata se face prin intermediul unui radar, iar sistemul franeaza sau accelereaza automat, mentinand o distanta constanta, definita in functie de viteza si de conditiile de trafic. Sistemul incetineste