Adrian Mihai • Soferii RATP au descoperit noi metode a sustrage bani si carburanti chiar de sub nasul conducerii • Pentru a-si indeplini planul, soferii cad la mica intelegere cu tonetarii care vand bilete pentru RATP • Tonetarii preiau de la soferii de maxi-taxi biletele si le vand la toneta, pentru acest lucru incasand un comision considerabil • Astfel, soferii care decurg la ilegalitati ajung sa-si indeplineasca norma in proportie de pana la 300% si incaseze lunar salarii chiar si de 13 milioane lei, pe cand ceilalti incaseaza lunar un salariu de doar 4,6 milioane lei (460 RON)
Soferii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au descoperit noi metode a sustrage bani si carburanti chiar sub nasul sefilor directi, care inchid ochii. Satul de regimul pe care trebuie sa-l suporte din cauza celorlalti colegi din cadrul Regiei, un sofer de microbuz s-a decis sa faca public cat si cum se fura la RATP, desi acesta a instiintat conducerea, infractiunile petrecandu-se sub nasul lor. Trebuie precizat ca un sofer are de indeplinit un plan zilnic din vanzarea biletelor de minimum 2,2 milioane lei (220 RON), ceea ce-i determina pe multi soferi sa decurga la tot felul de smecherii. Planul zilnic impus de Regie este obligatoriu, in caz contrar, soferii fiind sanctionati cu retineri salariale. Deoarece unii soferi isi fac datoria, ceilalti colegi ii iau peste picior. Astfel, soferii care decurg la ilegalitati ajung sa incaseze lunar salarii chiar si de 13 milioane lei, pe cand ceilalti incaseaza lunar un salariu de doar 4,6 milioane lei (460 RON).
Metode de tras teapa
Una dintre metodele folosite de soferi este cea de vanzare a biletelor la tonete, si nu in masina. Astfel, acestia iau seturile de bilete de la dispecer, dupa care le distribuie la tonetele de vanzare a biletelor RATP contra unei sume de o suta de mii lei (10 RON)