Caii putere, viteza maxima atinsa sau design-ul cat mai spectaculos par sa nu mai fie indeajuns pentru a satisface dorintele celor care isi doresc o masina cu care sa se diferentieze. Si atunci apar in prim-plan gadget-urile de sub capota sau de pe bord
Ce anume poate definit ca un gadget incorporat intr-o masina? Modele de serie ale tot mai multor producatori auto includ sisteme de ghidare prin satelit, scaune cu incalzire sau sisteme audio performante. Astfel, producatorii carora le place imaginea de realizatori a celor mai exclusiviste automobile sunt nevoiti sa gaseasca solutii pentru a se diferentia de marea masa de masini care circula pe soselele din lume.
Elementele de design, care desi nu sar in ochii participantilor la traffic diferentiaza modele sau inovatiile tehnologice precum motoarele pe baza de hidrogen sunt doar cateva din optiunile de lux ale modelelor de varf de pe piata auto, arata o analiza Forbes. Spre exemplu, modelul Rolls-Royce Phantom decapotabil are o capota rabatabila realizata din otel inoxidabil, imbunatatire care urca pretul modelului cu opt mii de dolari (aproximativ 6100 de euro).
O alta posibilitate de a diferentia o masina este prin trecerea acesteia printr-un proces de cosmetizare, companiile de tuning fiind asi in materie. Dotarile cu care poate iesi masina din aceste mini-fabrici includ tehnologii folosite in cadrul monoposturilor de Formula 1, sisteme informatice care fac din conducerea automobilului o joaca de copii sau sisteme climatice care ajusteaza temperature din interiorul masinii in functie de pozitia Soarelui.
Toate acestea ridica insa foarte mult pretul modelului, care oricum are un pret de pornire exorbitant. Spre exemplu, modelul Audi R8 Coupe are un pret de pornire de 120.000 de dolari (92.000 euro), dar este realizat dintr-un aluminium special care are ca principal rezultat performante tehnice