Desi calendarul Capitalei Culturale Europene este in plina desfasurare, acesta este concurat serios mediatic de proiectele de reabilitare si de multitudinea de santiere pe care Primaria sau investitorii privati le deschid. Cele mai mari lucrari raman cele ale administratiei: zeci de strazi, gara, aeroportul, soseaua de centura a Sibiului...
Privit in ansamblu, Sibiul se schimba. Santiere peste santiere... Daca nu esti curios de modul in care se produce aceasta schimbare, daca esti interesat sa vezi doar urmele pe care le produce administratia Iohannis, ramai cu gustul placut al unei adevarate revolutii, ai carei singuri sacrificati sunt cetatenii care pentru scurt timp trebuie sa suporte zgomotul specific al santierelor de reabilitare. Dar specificul romanesc isi pune amprenta si la Sibiu, in ciuda mitului german renascut cu forte nebanuite. Marea modernizare se produce pe bani publici si la costuri chiar ingrijoratoare, in unele cazuri.
SE LUCREAZA! Principala poarta de intrare in Capitala Culturala, Gara Sibiu te intampina cu o imagine dezolanta inca de la primul pas facut la coborarea din tren. Intreaga statie feroviara sibiana se afla de aproape doi ani in santier, iar prognozele spun ca abia pe la jumatatea lui 2007 lucrarile vor fi incheiate.
Pentru cei avizi de senzatii tari, la momentul prezent, Sibiul ofera o imagine contrastanta cu ceea ce inseamna centrul orasului. Daca fatadele caselor din centru au fost frumos colorate, casele de bilete de tren din Capitalei Culturala Europeana sunt... niste containere de marfa cu termopan.
Refacuta din strafunduri, Piata Garii din Sibiu este parte din impresionantul lant al slabiciunilor in care administratia locala a fost prinsa ca urmare a licitatiilor suspectate de trucaje. Castigata de SC Search Corporation impreuna cu societatea austriaca Strabag, licitatia de reabilitare a Pietei Garii si a