Subunitatea de jandarmi care se ocupa de supraveghere si interventie la conductele de titei este formata din aproximativ 80 de subofiteri. Paza magistralelor Conpet si Petrotrans este practic inexistenta, pentru ca militarii lucreaza in patru ture si au de acoperit un teritoriu urias, de 104 kilometri, care cuprinde zone atacate frecvent de grupurile organizate de infractori. Din acest motiv, militarii IJJ-ului reusesc sa prinda doar "gainari" care fura din cisterne sau de pe nave cantitati mici de motorina si benzina, in timp ce bandele de la Basarabi sau Cernavoda dau lovituri de zeci de tone de combustibil.
Desi este o certitudine faptul ca infractorii sunt ajutati de jandarmi si politisti, in ultimul an, nici un angajat al MAI nu a ajuns dupa gratii. Cand exista suspiciuni ca un om al legii a fost implicat in afaceri necurate, totul se musamalizeaza si vinovatul este mutat disciplinar la o alta subunitate.
Comoara de sub pamant
Sudul dobrogean este traversat subteran de sute de conducte de combustibil petrolier care fac legatura intre restul tarii si "gara terminus", municipiul Constanta, locul unde sunt amplasate firme puternice specializate in prelucrarea, stocarea, rafinarea si comercializarea produsului brut. çn fiecare minut, printr-o astfel de conducta se pompeaza zeci de litri de titei "european", a carui valoare de piata este in prezent in continua crestere. Aceasta comoara atrage frecvent sute de infractori care, in goana dupa castiguri rapide, ataca magistralele aflate uneori la doar cativa centimetri de suprafata. çn ultimii ani, sustragerea de combustibil din conductele apartinand operatorilor Conpet si Petrotrans a devenit o afacere de miliarde, infractorii din domeniu grupandu-se in bande numeroase si extrem de bine organizate. Bandele din domeniu lucreaza adesea cu jandarmi si politisti, care ofera (contra cost) det