Anul trecut, retelele de franciza din Romania au obtinut o cifra de afaceri de peste un miliard de euro, in crestere cu 12% fata de 2005, potrivit lui Razvan Blid, directorul CHR Consulting, care a organizat Salonul international RoFrancize 2007 impreuna cu Romexpo. Pentru editia de anul trecut a fost suficent foaierul Salii Palatului. 65% din venituri au fost obtinute in Bucuresti, ceea ce inseamna totusi ca acest mod de afaceri s-a dezvoltat si in provincie, potrivit lui Blid.
Pentru 2007, cifra de afaceri ar putea depasi 1,5 miliarde de euro. Un studiu recent realizat de CHR Consulting spune ca numarul francizelor din Romania la sfarsitul lui 2006 era de 285, dintre care 76 autohtone. 162 de francize functioneaza in domeniul serviciilor, in afara de cel al alimentatiei publice, existand concepte de saloane de infrumusetare, dar si de reumplere si reconditionare cartuse de imprimante, imobiliare, inclusiv de decoratiuni interioare unicat, sau de fotografie aeriana.
"Cifra de afaceri pe 2007 depinde de succesul noilor branduri pe piata romaneasca. Vom vedea in acest an nume mari de firme. Pentru acest an si-au anuntat intentia de a intra pe piata noastra IKEA, Starbuckâs si Esprit", a mai spus Razvan Blid.
Pretul mediu pentru achizitionarea unei francize, cuprinzand atat taxa de intrare in franciza, cat si investitia ulterioara, este in jurul a 100.000-150.000 de euro. Cele mai ieftine francize sunt in jur de 7.000 de euro, iar cea mai scumpa presupune o taxa de intrare de un milion de euro. Anul trecut, retelele de franciza din Romania au obtinut o cifra de afaceri de peste un miliard de euro, in crestere cu 12% fata de 2005, potrivit lui Razvan Blid, directorul CHR Consulting, care a organizat Salonul international RoFrancize 2007 impreuna cu Romexpo. Pentru editia de anul trecut a fost suficent foaierul Salii Palatului. 65% din venituri au fos