Specialistii in marketing explica mecanismul brandurilor personale: de ce are Basescu succes, cum a crescut Becali sau unde a gresit Petre Roman.
Personalitatile romanesti respira si maninca prin televiziune. Este si unul dintre motivele pentru care Becali a crescut in doi ani cit altii in zece, iar Basescu ramine in topul sondajelor de opinie. Media ii construieste si ii darima la fel de usor, avertizeaza insa strategii in branding. Iar daca marcile de pe rafturi pot fi relansate, oamenii politici au un termen de garantie mult mai fragil.
Ei dispar cind nu mai au nimic nou de spus sau cind jocurile politice ii scot din scena. Roman, Constantinescu sau Ciorbea sint doar trei exemple care au dat gres cu notorietatea.
„Cel mai prezent brand la momentul acesta, facut de media si tinut in viata de media, este Becali. In doi ani a crescut cit altii in zece tocmai din acest motiv“, incepe Cosmin Alexandru, director Brandivia, nominalizarea oamenilor-brand din Romania.
„In domeniul afacerilor, brandul Ion Tiriac este extrem de prezent in media prin companiile pe care le-a infiintat si dezvoltat, iar Dinu Patriciu, un brand care s-a format in defensiva“, continua specialistul in branduri personale, membru in organizatia The Center on Global Brand Leadership din New York.
Din zona politica, Cosmin Alexandru ii numeste pe Basescu - brandul cel mai valoros, Tariceanu - un brand in defensiva tot timpul, iar Stolojan - un brand repozitionat. Lista lor este completata de Macovei si de Renate Weber, branduri date de societatea civila, de Cristian Tudor Popescu, Adrian Ursu, Ion Cristoiu, oameni care au ajuns branduri personale numai dupa ce au aparut pe sticla.
Aparitia oamenilor-brand este strins legata de nevoile publicului, cum ar fi spectacol si scandal pentru Becali, sau de noii politicieni in cazul lui Olteanu,