Scriitorii romani incep sa aiba trecere in randul consumatorilor de beletristica. Jurnalul National si-a propus sa ii dezbrace de haina plina de mister ce de obicei ii invaluie si sa afle mai multe despre bucataria conceperii unui roman. Azi: Ion Manolescu cu al sau "Derapaj".
"Am scos pasajele erotice" Scriitorii romani incep sa aiba trecere in randul consumatorilor de beletristica. Jurnalul National si-a propus sa ii dezbrace de haina plina de mister ce de obicei ii invaluie si sa afle mai multe despre bucataria conceperii unui roman. Azi: Ion Manolescu cu al sau "Derapaj".
Jurnalul National: Ai spus ca te asteptai ca romanul sa aiba succes, insa nu unul asa rapid, adica intr-o luna si jumatate sa ti se termine prima editie. Pe ce te-ai bazat cand ai zis asta? Stii gusturile cititorului de azi? Ion Manolescu: Anticipand impactul, ma gandisem initial ca romanul se va vinde in trei luni. Pentru un hardcover de 650 de pagini, oricum ar fi fost o performanta. Surpriza a fost ca "Derapaj" sa se fi epuizat de doua ori mai repede. Iar publicul il cere in continuare. Am mizat pe faptul ca e un roman de actiune, usor de citit, cu personaje si intamplari din Romania de azi, etern blocata in tranzitie.
Romanul ar fi trebuit sa aiba 720 de pagini, iar editura te-a rugat sa renunti la 70 dintre ele. Cum taie un scriitor dintr-un roman? Un scriitor inteligent se bazeaza pe sfaturi competente. Eu am un mare noroc: tatal meu, Florin Manolescu, profesor universitar si istoric literar. A fost drastic: mi-a spus exact unde exista "burti" textuale si ce ar trebui scos. Asa au disparut unele pasaje de amintiri si altele de sex, ceva mai colorate. Cititorul roman e destul de pudibond in materie de erotism. Noi il bombardam cu romane sau poezii dure, iar el nu le gusta intotdeauna.
Intre adevar si minciuna Alexandru Robe e un profesor care incearca sa se