Companiile romanesti si-au facut loc mai greu pe piata internationala in ultimii ani, insa decizia producatorului clujean de lenjerie intima Jolidon de a achizitiona doua marci italiene de renume, la pachet cu mai mult de 100 de magazine, nu a surprins pe multi.
Tonul achizitiilor in strainatate l-a dat in 2005 compania Rompetrol, care s-a indreptat spre benzinariile Dyneff din Franta, sau Cuprom, care a achizitionat la finele anului trecut un producator sarb de cupru scos la privatizare.
Pe de alta parte, producatorul clujean de lenjerie intima avea deja o prezenta buna la nivel mondial, cateva dintre destinatiile la export fiind Italia, Franta, Ungaria si chiar Israel ori Africa de Sud.
Dincolo de aceste achizitii, tot mai multe marci locale, Mobexpert, Flamingo sau Domo, au facut primii pasi in afara tarii, prin deschiderea de magazine.
Creste reteaua Jolidon
Ultima dintre mutarile strategice a unei companii romanesti este achizitionarea de catre Jolidon a companiilor Infiore (producator de lenjerie intima) si Emmeci (companie care distribuie angro brandurile Infiore), astfel ca produsele italiene Infiore si Chiaro di Luna vor intra incepand cu luna martie pe piata romaneasca. „Le vom distribui in toate magazinele Jolidon din tara.
Produse care se apropie in ceea ce priveste calitatea si pretul de produsele scoase pana acum de Jolidon”, a declarat, pentru EVZ Transilvania, Gabriel Carlig, proprietarul Jolidon.
Infiore este una dintre cele mai cunoscute marci de profil italiene, cu o retea de peste 100 de magazine proprii si afaceri anul trecut de aproximativ 20 de milioane de euro. „Noi doream sa ne extindem, iar ei au fost de vanzare. Negocierile au inceput in august anul trecut, alaturi de Jolidon concurand si alte companii italiene”, explica Carlig.
Potrivit sefului de