Resurse umane "standard". Hartia si dosarele, instrumente clasice folosite in recrutarea si evaluarea de personal, pierd tot mai mult teren in fata software-urilor specializate. Motivul? Economie de timp si spatiu, precum si o sistematizare mai buna a intrarilor, exit-urilor si a evolutiei angajatilor din organizatie.
Desi HR-ul este un domeniu soft, in care se lucreaza cu oameni si unde pare destul de dificil de standardizat procese cum sunt angajarea sau evaluarea, specialistii spun ca in lipsa unor pattern-uri, compania se poate regasi in fata unor blocaje datorate volumului mare de munca si de date care trebuie procesate.
"Utilizarea de aplicatii software pentru procesele de resurse umane este imperativa in cazul companiilor mari si in special pe activitati ce tin de latura administrativa, evidente angajati, contracte de munca, salarizare. Pentru celelalte procese, recrutare si training, suportul aplicatiilor este folosit in cazul companiilor specializate pe servicii de resurse umane si mai putin in cazul companiilor. Prezenta mai scazuta a solutiilor software pentru aceste procese este intalnita atat pe plan locat, cat si pe plan international", este de parere Larisa Condriuc, consultant in cadrul companiei specializate in resurse umane Manpower. Motivele ponderii inca scazute a acestor solutii, spune Condriuc, pot fi oferta limitata in domeniu, dar si nevoia unui grad mare de personalizare a aplicatiilor de la o companie la alta.
Probabil ca principalul argument in momentul alegerii unei aplicatii software in procesele de recrutare este economia de timp. Pe de alta parte, la final, cand se trage linie, se pare ca si costurile scad considerabil. De exemplu, in sistemul clasic, care presupune, evident, folosirea creionului si a hartiei, si prelucrarea manuala de date, procesul de evaluare anual pentru 150 de angajati ar dura trei luni. "Cu costu