47 de marci romanesti vand in acest sistem
Piata de profil - 1,5 mld. euro in 2007
Romania, fruntasa in regiune in ce priveste numarul retelelor de franciza
Se pare ca franciza nu mai este o necunoscuta pentru oamenii de afaceri romani. Faptul ca acestia au reactionat prompt la oportunitatile pe care le ofera un francizor strain nu este un lucru surprinzator. Astfel, firmele autohtone au urmat modelul suratelor de peste granita, ele devenind la randul lor francizori. In acest moment 47 de marci romanesti vand francize, iar sase dintre ele s-au dezvoltat regional si functioneaza peste hotare. Printre acestea se numara Romstal, Mobexpert, Jolidon si Leonardo, a spus directorul companiei CHR Consulting, Razvan Blid mentionand si doi dintre marii francizori care intentioneaza sa intre anul acesta in Romania, respectiv IKEA si Starbucks.
Anul trecut - 1 mld. euro
Cifra de afaceri a retelelor de franciza ar putea creste in acest an cu 50%, la 1,5 miliarde de euro, pe fondul intrarii pe piata a marilor firme internationale, a declarat Blid. "Este o estimare, insa valoarea la cifrei de afaceri la finele anului 2007 depinde de noile branduri care vor intra si de succesul pe care il vor avea pe piata romaneasca. Vom vedea in acest an nume mari de firme straine care vor intra pe piata romaneasca", a spus Blid. Pentru anul 2007, reprezentantul CHR apreciaza ca pe langa brandurile straine care se vor extinde in franciza in Romania va avea loc si o dezvoltare a marcilor romanesti. In prezent peste 47 de marci romanesti au doi sau mai multi parteneri prin acest sistem in Romania. In anul 2006 cifra de afaceri a retelelor de franciza a fost de un miliard de euro, fata de nivelul de 890 de milioane de euro in 2005.
Capitala detine 65% din piata
Peste 65% din cifra de afaceri a retelelor de franciza a fost ge