La sfarsitul saptamanii trecute, Complexul Expozitional Romexpo a fost gazda celei de-a treia editii a Targului International de Francize - „RoFrancize“. La eveniment au participat 47 de firme din Romania, Grecia, Franta, Italia, Portugalia si SUA, care au propus 60 de modele diferite de afaceri.
Evenimentul a fost un succes si in acest an, cifra vizitatorilor depasind asteptarile organizatorilor.
Nume mari de firme straine vor intra anul acesta in peisajul economic local, printre cele mentionate de specialistii in francize numarandu-se Ikea, Esprit sau Starbuck’s. Pentru 2007, specialistii estimeaza o crestere cu 50% a cifrei de afaceri a retelelor de franciza, pe fondul interesului manifestat de firme internationale de renume, ce intentioneaza sa se extinda in Romania.
Este doar o proiectie, valoarea cifrei de afaceri la finele anului fiind legata nu doar de intrarea unor noi branduri, ci si de evolutia acestora pe piata romaneasca. Rata de succes a retelelor de franciza in Romania a fost estimata de consultanti la 89%.
Extindere in provincie
In 2006, in tara noastra erau inregistrate 285 de branduri, operate in 900 de retele de franciza. Asta inseamna ca Romania este unul dintre jucatorii cei mai interesanti din regiune in ceea ce priveste numarul retelelor de franciza, depasind state ca Bulgaria sau Cehia.
Dezvoltarea pietei autohtone de franciza are si o coordonata "nationala", tara noastra avand in prezent sase branduri care s-au extins si la nivel international. Unele, ce-i drept, in state din proximitate, in special in Bulgaria, Ucraina si Moldova. Altele au ajuns insa pana in inima Europei.
Printre brandurile romanesti care s-au extins regional se numara Romstal, Mobexpert, Leonardo si Jolidon.
In ceea ce priveste francizatii romani, cea mai populara marca dezvoltata in Ro