Strategia guvernului slovac de a atrage investitorii a dat roade, cel mai mare succes avandu-l printre producatorii auto.
Ivan Harman se pregateste pentru cea mai dura provocare cu care se poate confrunta un politician, scrie BBC News. Ca primar al orasului Zilina, cel mai mare oras din zona muntoasa din nord vestul Slovaciei, Harman a mostenit o economie aflata intr-o stare destul de proasta.
In consecinta, el se ocupa de managementul zonei pentru a aduce prosperitate; niciodata o sarcina usoara, si putin probabil ieftina. Totusi, intr-o luna, timp in care s-a plimbat pe strazile orasului istoric, in piata principala, Harman a precizat ca este gata sa dea lovitura.
"Reteaua de cale ferata va fi restructurata si principala gara va fi reconstruita", a declarat el mandru, adaugand ca in viitor micul aeroport al orasului va fi renovat pentru a facilita mai multe zboruri catre Praga, si probabil chiar catre Frankfurt.
Speranta lui Herman de a avea un zbor direct catre centrul financiar german ilustreaza modul in care Zilina a fost transformat dintr-un oras de munte izolat intr-un oras strategic, crucial pentru o industrie care se extinde global.
La Frankfurt producatorul de masini Kia Motors si-a stabilit centrul de design din Europa pentru a crea prima sa masina cu adevarat europeana.
Modelul Ceed care urmeaza sa fie pus in vanzare cat de curand este produs in noua fabrica a Kia care se afla situata la cativa kilometri distanta de Zilina, unde valea ingusta se extinde pentru a face loc unui complex industrial care se va intinde pe 166 de hectare. Privelistea, completata cu un drum si cale ferata care are legatura cu restul Europei, o pista pentru teste de trei kilometri, un centru de training si doua fabrici care sunt gestionate de furnizorii Kia, este locul fabricii in care compania din Coreea a investit 1 mld. euro (1,3