Compania canadiana Intelcan Techoszstens a depus singura oferta pentru constructia aeroportului de la Brasov - Ghimbav, a anuntat consilierul judetean Iancu Vespasian, seful Comisiei de proiect. Initial documentatia de licitatie fusese cumparata de 23 de firme, dintre care 14 autohtone.
Explicatia oferita de Vespasian este ca situatia terenului pentru aeroport este incerta deoarece Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului intarzie sa dea avizul pentru aprobarea transferului unui teren de 80 hectare de la Institutul Cartofului catre CJ Brasov.
"O comisie formata din specialisti in domeniile aeronautic, financiar si de constructie va analiza continutul ofertei, care este foarte stufoasa. Al doilea pas va fi sa luam document cu document pentru verificare, urmand ca apoi sa construim un calendar al proiectului. Daca vom constata ca oferta indeplineste conditiile necesare, vor urma negocierile si oferta finala", a spus Vespasian, care adauga ca daca oferta canadienilor nu indeplineste toate conditiile cerute licitatia se va relua. Aeroportul urmeaza sa se intinda pe o suprafata de 250 de hectare. O suprafata de aproximativ 200 hectare se afla in administrarea Agentiei Domeniilor Statului si cuprinde islazul comunal din Ghimbav. Restul apartine Primariei Ghimbav, cateva loturi sunt ale IAR Ghimbav si ale unor proprietari privati. Fondurile totale sunt estimate la aproximativ o suta de milioane euro, aeroportul urmand sa fie functional pana la sfarsitului anului 2008. In proiectul aeroportului vor fi implicati mai multe administratii locale, precum Prefectura Brasov, Consiliile Locale Brasov si Ghimbav si Consiliile Judetene Brasov, Covasna si Harghita.
Compania canadiana Intelcan Techoszstens a depus singura oferta pentru constructia aeroportului de la Brasov - Ghimbav, a anuntat consilierul judetean Iancu Vespasian, seful Comisiei de pro