Consiliul National al Audiovizualului (CNA) se pregateste sa modifice regimul reclamelor la anumite produse destinate consumului. Miercuri va avea loc o dezbatere, la care publicitarii isi vor mentine pozitia prin care contesta masura, pe motiv ca va induce in eroare consu-matorii si ca va avea consecinte asupra intregului domeniu al publicitatii.
CNA vrea mai multa informare
Modificarea ceruta de CNA are in vedere informarea corecta a publicului si protectia copilului, lucru care, in opinia membrilor Consiliului, trebuie sa se faca si prin intermediul publicitatii.
Astfel, CNA are in vedere ca reclamele la produsele din carne sa mentioneze procentul de MDM (carne dezosata mecanic), la produsele lactate va trebui specificat procentul de grasimi, la bauturi racoritoare consumatorii vor trebui sa stie procentul de zahar, iar la chipsuri va trebui mentionat procentul de sare.
Ralu Filip, presedintele CNA, con-sidera ca initiativa Consiliului este justificata, pentru ca actioneaza in interesul publicului.
"Daca prezentarea principalilor factori de risc ii va dezavantaja pe unii si ii va avantaja pe altii nu priveste CNA. Este problema agentiilor de a face reclame creative, in care sa specifice insa si informatiile ce intereseaza publicul", a spus Filip.
Publicitarii contraataca
IAA (International Advertising Association) Romania impreuna cu reprezentantii industriei alimentare se opun initiativei CNA. Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director la agentia McCann Erickson, considera ca aceste detalii trebuie mentionate pe eticheta produsului, nu in spoturi.
"Etichetele sunt facute sa informeze oamenii despre produs, iar reclamele, sa construiasca marci. Spoturile maltratate in acest fel i-ar face pe oameni sa inchida televizorul, ceea ce inseamna ca tot nu ar afla informatii