Traim intr-o lume foarte dinamica, iar mesajele electronice sunt o modalitate rapida de comunicare. Scutim drumul pana la oficiul postal, nu folosim hartie, dar reusim oare sa transmitem exact ceea ce dorim?
Miliarde de mesaje electronice sunt trimise in fiecare zi pe tot globul, insa uneori destinatarii nu inteleg exact mesajul primit spune o Kristin Byron, profesoara la Universitatea Syracuse din New York. Desi e-mail-urile sunt o modalitate de comunicare usoara si rapida, lipsa indiciilor de mimica, a limbajului corporal si a reactiilor emotionale ar putea duce la interpretarea gresita a mesajului.
Kristin Byron crede ca multi dintre cei care folosesc posta electronica ar putea trimite mesaje eronate sau le-ar putea interpreta gresit pe cele primite. "Primul pas pentru imbunatatirea acuratetii unui astfel de mesaj este sa recunoastem ca suntem supusi greselii si ca expeditori si ca destinatari ai acestora", spune Byron. "Oamenii traiesc cu impresia ca un e-mail este foarte clar, dar nu este mereu valabil acest lucru. Sunt multe neintelegeri", a adaugat profesoara.
EXPRIMARE. Una dintre principalele cauze ale confuziei o reprezinta faptul ca oamenii uita ca emotiile pot fi comunicate in mesajele electronice. Daca expresia fetei poate fi citita cu usurinta, aceste semnale nu apar in e-mail. Aceste mesaje ar putea fi motiv de discutie intre colegii de serviciu daca este interpretat gresit continutul lor emotional.
Emotiile pot fi exprimate in mesajele electronice prin semne de puctuatie si alte tehnici, dar acestea ar putea face un mesaj si mai confuz, precizeaza Byron. "Folosirea semnelor de exclamatie, a asteriscurilor, a majusculelor, lungimea mesajului pot exprima o stare de spirit la fel ca fetele triste sau zambitoare. Insa acestea pot crea ambiguitati si nu este incurajata folosirea lor la locul de munca intru cat ar pute fi interpretat