Autoritatile brailene si cele galatene au batut palma, simbata, in vederea colaborarii pentru infiintarea unei zone de dezvoltare intercomunitara. S-a semnat chiar si un protocol, prin care sa se desemneze un expert care sa faca un studiu in acest sens. Mai mult, un anume secretar de stat in Ministerul Transporturilor, Alexandros Galiatatos, galatean de origine, a anuntat lucruri si mai marete: o sosea de 4 benzi intre Braila si Galati, plus podul peste Dunare, ale caror studii de fezabilitate vor fi gata in acest an. Mai mult decit atit, acelasi secretar de stat a precizat ca in planurile viitoare ale Guvernului figureaza chiar construirea unei autostrazi intre Giurgiulesti si Calarasi, prin Braila si Galati, plus aeroportul de la Vadeni. Totul suna extrem de frumos, iar protocolul de simbata ar putea fi primul pas important in realizarea a ceea ce s-ar putea numi megalopolisul Braila - Galati. Sau Galati - Braila, ca sa nu existe motive de cearta. Dar tocmai motivele de cearta nu au fost deloc lamurite la intilnirea de simbata a mai-marilor celor doua judete. S-a stabilit, de exemplu, ca sumele colectate din impozite vor fi reinvestite in zona. Dar totusi, cine le ia, pentru a le reinvesti? Braila sau Galatiul? Si in ce zona vor fi reinvestite? In cele 1.000 de hectare pe care le are Galatiul in administrare sau in cele 1.000 de hectare pe care municipiul Braila inca le asteapta? De cine vor apartine adresele celor din zona? De Galati, de Braila ori de Vadeni, mai exact? Si apropo de Vadeni, se fac atitea planuri cu terenul comunei - pentru ca toata suprafata in discutie se afla de fapt pe raza acestei comune -, dar pe primarul din Vadeni nu l-a invitat nimeni la discutii. Mai ales ca, legal, si impozitele ar trebui sa mearga tot la Vadeni.
Cit despre celelalte planuri marete, anuntate de Galiatatos, ne-am fript de atitea ori cu astfel de proiecte date c