- Diverse - nr. 34 / 20 Februarie, 2007 Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a emis, saptamana trecuta, Norma privind unele masuri de informare a consumatorilor persoane fizice de catre operatorii economici prestatori de servicii, in cadrul contractelor preformulate, cum sunt cele de utilitati, de telefonie si de cablu, de credite bancare etc. Astfel, ANPC impune operatorilor economici includerea in contractele preformulate a urmatoarelor clauze: * momentul inceperii si cel al incetarii contractului, cu posibilitatea denuntarii unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fara plata unor taxe suplimentare; * modalitatile de executare, suspendare sau incetare a serviciului prestat (termene, notificari, conditii); *notificarea in scris cu 30 de zile inainte de data pentru care a fost incheiat contractul al carui termen se prelungeste automat; * notificarea in scris a consumatorilor inainte cu minimum 10 zile de intreruperea furnizarii serviciului respectiv; * modalitatea de penalizare a operatorilor in cazul in care acestia nu respecta termenele sau parametrii de calitate; * modalitatea de plata a serviciilor, cu mentiunea in mod clar si neechivoc a preturilor si tarifelor; * informatii despre perioada de gratie, in situatia in care se acorda; *informatii complete despre taxe, dobanzi, comisioane, garantii, penalitati, despagubiri, rate, modul de prestare a serviciului (instalare echipamente, livrare produs, termen de executare a unui serviciu si de remediere a defectiunilor, despre conditiile de despagubire a clientului; * asigurarea consumatorului ca datele personale nu ii vor fi folosite in scop de publicitate. L.P. - Diverse - nr. 34 / 20 Februarie, 2007 Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a emis, saptamana trecuta, Norma privind unele masuri de informare a consumatorilor persoane fizice de catre operatorii economici prestatori de