Teoretic, lucrurile par simple si la indemana oricarui ins cu pretentii manageriale. Mai ales daca are experienta in constructii si administratie, este greu de inteles cum nu pot fi coordonate lucrarile edilitare dintr-un oras. Realitatea ne dovedeste exact contrariul.
Luna de luna ne confruntam cu situatii deranjante, hilare uneori, dar mai ales paguboase pentru contribuabil. Ce s-a reparat ieri, spargem astazi, ce a fost inlocuit in urma cu o saptamana s-a defectat deja sau nu functioneaza cum ar trebui.
Sigur, cel mai simplu ar fi sa nu faci nimic, pentru a nu avea ulterior batai de cap. Mai repari pe ici pe colo, astupi cate o groapa si schimbi din cand in cand o teava sau o conducta. Reteta aceasta a fost aplicata, ani la rand, de multe administratii banatene sub pretextul saraciei.
La Timisoara, bani s-au gasit, iar orasul s-a transformat intr-un imens santier. La inceput lucrarile au avansat cu viteza melcului, cazul bulevardului Tineretii fiind celebru. De bine de rau, programul de schimbare a liniilor de tramvai a fost finalizat, fiind acompaniat, mai mult sau mai putin simultan, de inlocuirea infrastructurii subterane.
Evident, au aparut erori, lucrari de calitate indoielnica si, mai ales, interventii la strazile si trotuarele proaspat reabilitate. Zilele trecute, din birourile Primariei si ale directorilor de societati subordonate Consiliului Local a razbatut promisiunea ferma ca de acum inainte astfel de situatii nu se vor mai repeta, bineinteles cu exceptia accidentelor si avariilor.
Motivul? Toata lumea a intocmit si trimis la responsabilii municipalitatii planurile de investitii si reparatii pentru cel putin trei ani de acum incolo. La prima vedere, cetatenii ar putea fi linistiti: anul acesta totul va merge ca uns.
Nimeni nu a luat, insa, in calcul ca oricand pot sa apara avarii sau urgente la liniile telefonice, electric