Bătălia preţurilor se va încinge pentru cucerirea clienţilor care preferă mobila ieftină făcută la comandă Luna viitoare, unul dintre liderii mondiali în producţia de mobilă Bătălia preţurilor se va încinge pentru cucerirea clienţilor care preferă mobila ieftină făcută la comandă Luna viitoare, unul dintre liderii mondiali în producţia de mobilă pentru clasa medie îşi va deschide în România o unitate de producţie-distribuţie în toată regula. Evenimentul este aşteptat cu o reală îngrijorare în rândul competitorilor direcţi, cei mai mulţi dintre aceştia având mici ateliere în care produc mobilă ieftină la comandă. "Pe piaţa românească a mobilei se rulează o anumită sumă, care se împarte la un anumit număr de furizori, şi orice competitor nou intrat reprezintă o ameninţare la adresa celorlalţi", ne-a declarat, ieri, managerul general al companiei Mobexpert, Dan Şucu. El apreciază că piaţa românească de mobilă "este complicată şi se va complica şi mai mult în urma intervenţiei IKEA. Dar e mai bine aşa, pentru că opţiunile clienţilor se vor clarifica şi, în plus, valoarea fiecărui produs se va vedea mai limpede, comparaţiile fiind, astfel, mai uşor de făcut". Dan Şucu precizează că Mobexpert nu va concura în mod direct, adică pe acelaşi segment de piaţă, cu IKEA, dar se aşteaptă ca în viitorul apropiat să mai vină în România cel puţin două reţele de anvergură internaţională, mai apropiate de segmentul Mobexpert. Costurile românilor, mai mari decât oferta IKEA Principala temere a producătorilor români este legată de nivelul costurilor de producţie, care va creşte simţitor în 2006. Atât lemnul pentru mobilă, cât şi materiile prime (PAL sau MDF, de exemplu) vor fi mai scumpe, cu cel puţin 7% în acest an faţă de 2006, după ultimele estimări - la fel, şi tarifele utilităţilor vor fi tot mai mari. În plus, presiunea pentru creşterea salariilor va fi din ce în ce mai mare, r