Fostul ministru al Justitiei Valeriu Stoica este, din 2005, avocatul Mittal Steel Galati in razboiul juridic cu trei firme romanesti de shipping. Anterior, combinatul a pierdut o serie de procese legate de rezilierea ilegala a contractelor de transport de minereu si a fost obligat la plata primelor transe de daune. Dupa intrarea lui Stoica in rolul de aparator, de la al doilea set de procese pentru recuperarea daunelor, dosarele sunt "centrifugate" intre instantele de la Arbitraj, Tribunal, Curtea de Apel, ICCJ si, chiar, Curtea Constitutionala, pronuntarea fiind amanata pentru calendele grecesti.
Cele trei firme de shipping - ID Cargotrans Constanta, MP Nav Galati si Dunarom Trading Galati - au efectuat transporturile de minereu pentru Mittal Steel pe traseul terminalului Comvex Constanta - Portul Mineralier Romportmet Galati. In februarie 2000, contractele au fost prelungite pana la data de 30.01.2003. Una dintre clauzele contractului prevedea ca rezilierea unilaterala, de catre una din parti, este posibila numai daca cealalta parte nu si-a respectat obligatiile din contract si doar cu notificarea prealabila de 60 zile. Clauza era reciproc avantajoasa: pentru combinat elimina riscul aparitiei unei crize in aprovizionarea cu minereu din cauza lipsei de seriozitate a armatorilor, iar pentru firmele de shipping era exclusa posibilitatea aparitiei unei crize in utilizarea flotei, dimensionata expres la necesitatile de transport ale Mittal Steel.
Dupa privatizare, administratia indiana a combinatului a reziliat contractele cu cele trei firme, ignorand prevederile articolului 18. Mittal Steel a comunicat decizia intai conducerii terminalului Comvex Constanta, pe 29.04.2002, cerandu-i sa nu mai incarce minereu in navele celor trei societati; acestea au fost instiintate de rezilierea contractelor abia doua saptamani mai tarziu, pe 10.05.2002, comunicarea facandu