Primaria Cluj-Napoca a decis, in aceasta saptamana, sa plateasca o suma de 2,8 miliarde lei vechi pentru a cumpara cinci infochioscuri. Cel putin in prima faza, acestea le vor oferi cetatenilor ocazia de a accesa gratuit pagina de Internet a institutiei, precum si de a obtine informatii turistice si de orientare in oras.
Desi pe hartie aparatele ofera mult mai multe servicii decat cele numite mai sus, reprezentantii administratiei locale au decis, ca in prima faza sa nu le foloseasca, desi vor achita contravaloarea programelor informatice care ofera posibilitatea acestora.
Cu alte cuvinte, infochioscurile vor "sti" sa faca o serie de lucruri, insa vor functiona numai ca niste simple computere ambulante, care vor oferi pe strada posibilitatea de a consulta site-ul Primariei.
Municipalitatea nu stie cum vor reactiona clujenii
Motivul invocat pentru nefolosirea la maxim a capacitatilor infochioscurilor, este, confrom directorului tehnic din cadrul Primariei, Sorin Apostu, faptul ca inca nu se stie cum vor fi ele primite de catre clujeni.
"Dupa ce vom face un studiu, vom decide sa utilam aparatele si cu accesoriile necesare pentru a putea fi facute plati ale impozitelor si taxelor locale, respectiv cititoare de card, de bancnote, sau imprimanta", a mai spus reprezentantul municipalitatii.
Apostu a subliniat ca infochioscurile, care vor fi montate in mobilier stradal, gen chioscuri, vor fi amplasate in zona centrala, precum si ca "trebuia sa facem si acest lucru intr-o zi si in Cluj-Napoca".
Urgenta implementarii acestui sistem de comunicare public este, insa, "explicabila", daca avem in vedere faptul ca potrivit directorului tehnic, "astfel de infochioscuri mai exista in Viena, si poate in Paris".
@N_