Vremea caldă, creşterea puterii de cumpărare, oferta diversificată şi campaniile de comunicare ale producătorilor au determinat, în 2006, un nivel al consumului de bere net superior anului 2005. Potrivit informaţiilor puse la dispoziţie de Asociaţia Berarii României, consumul de bere anual per capita a crescut gradual, de la 66 de litri, în 2004, la 70 de litri, în 2005. Trendul ascendent s-a menţinut şi anul trecut, astfel încât se pare că ne-am apropiat mai mult de media
Vremea caldă, creşterea puterii de cumpărare, oferta diversificată şi campaniile de comunicare ale producătorilor au determinat, în 2006, un nivel al consumului de bere net superior anului 2005.
Potrivit informaţiilor puse la dispoziţie de Asociaţia Berarii României, consumul de bere anual per capita a crescut gradual, de la 66 de litri, în 2004, la 70 de litri, în 2005. Trendul ascendent s-a menţinut şi anul trecut, astfel încât se pare că ne-am apropiat mai mult de media europeană, de 80 de litri per capita. Faptul că în 2005 se consumau puţin peste şase litri pe lună, în timp ce în Cehia se înregistra la vremea respectivă un consum de 13 litri pe lună, ne determină să spunem că piaţa locală a berii are încă potenţial.
Condiţiile meteorologice reprezintă un factor important - dar nu decisiv - în ceea ce priveşte nivelul consumului, situaţie demonstrată de lunile călduroase din 2006, când vremea a ţinut cu berarii. Astfel, în timpul verii, consumul a crescut cu 23% faţă de perioada similară a anului 2005, marcată de ploi interminabile care i-au alungat pe amatorii de bere de pe terase, aceştia alegând să-şi stingă setea mai mult la domiciliu.
Reclama este sufletul comerţului
„Consumul de bere a crescut semnificativ anul trecut“, afirmă Edwin Botterman, CEO Brau U