Pasarela de la Gara Basarab va fi demolata pentru a face loc pasajului suprateran Basarab. Pietonii vor avea drept alternativa pasajul subteran care face legatura intre bd. Dinicu Golescu si Calea Grivitei.
Ieri, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat un proiect de hotarare prin care solicita Ministerului Transporturilor trecerea pasarelei Basarab in proprietatea Primariei Capitalei pentru a o dezafecta.
Bucurestenii nu-i vor simti lipsa Municipalitatea sustine ca desfiintarea pasarelei e necesara pentru construirea pasajului Basarab, care va strabate exact zona ocupata acum de trecerea pentru pietoni de la suprafata. Chiar daca le oferea o priveliste frumoasa in zilele calduroase, oamenilor nu le pare rau ca uriasul pod din metal va fi desfiintat, mai ales ca au ca alternativa pasajul care traverseaza prin subteran calea ferata, din bd. Dinicu Golescu pana in Calea Grivitei. Acesta a fost construit in urma cu un an si jumatate, are doua culoare de trecere si cale de acces catre metrou.
Pasajul Basarab va avea o lungime de 1.900 de metri
Conform proiectului, cel mai mare pasaj suprateran din Romania va avea doua benzi de circulatie in fiecare sens, despartite de o linie dubla de tramvai. De asemenea, va fi prevazut cu pasarele de legatura catre toate arterele mari de circulatie pe care le traverseaza. Lucrarile au inceput in luna noiembrie a anului trecut si vor dura aproape 3 ani. Costurile necesare realizarii proiectului se vor ridica la aproximativ 135 milioane euro. Deocamdata lucrarile au stagnat datorita negocierilor intre municipalitate si persoanele care vor fi expropriate.
Va afecteaza desfiintarea podului pietonal?
Vara, oferea pietonilor o imagine incantatoare, iarna era un adevarat blestem, deoarece din cauza ghetii oamenii se temeau sa nu alunece. Acum, pentru a face loc unei “pasarele” mult mai mari, ea