Aflate in plina expansiune, marile lanturi comerciale cauta peste 10.000 de angajati. Piata fortei de munca nu pare capabila sa satisfaca aceasta cerere.
Criza de forta de munca de pe piata romaneasca este o realitate si probabil ca se va accentua ca urmare a liberalizarii accesului muncitorilor romani catre tarile din Uniunea Europeana.
Acest lucru este relevat si de un raport al Bancii Mondiale privind economia romaneasca, care vorbeste despre adancirea dezechilibrului intre cererea si oferta de munca, accentuand presiunile de crestere a salariilor.
Angajatorii se plang deseori de lipsa fortei de munca si spun ca nu au de unde sa recruteze personal, mai ales ca, in Romania, rata somajului este scazuta, de 5,2%, potrivit siteului Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.
Acelasi raport al Bancii Mondiale precizeaza ca in Romania, somajul este la cel mai scazut nivel dintre toate cele zece noi state membre din Europa Centrala si de Est.
Extinderea marilor retele de magazine in toata tara va contribui si ea la o intensificare a crizei de forta de munca de pe piata. Opinia este impartasita si de oficialii companiei Selgros. “Deoarece reteua de magazine Selgros se afla in expansiune, suntem in permanenta cautare de personal.
In acest an planificam deschiderea a trei magazine Selgros in Suceava, Iasi si Galati”, subliniaza Pia Krauss, Marketing Manager Selgros Romania. Si este doar un exemplu in acest sens.
Astfel, potrivit oficialilor Carrefour, in cazul deschiderii de noi magazine, nevoia este de aproximativ 500-600 de persoane. Tinand cont de planurile de expansiune comunicate de marile retele si de numarul de angajati necesar pentru fiecare magazin, dintr-un calcul simplu a rezultat faptul ca retailul romanesc are un necesar de peste 10.000 de oameni.
Ca o solutie de rezolvare a criz