La achiziţia unui telefon mobil, românii sunt interesaţi în primul rând de durata de funcţionare a bateriei şi mai puţin de preţul aparatului. Aceasta este una dintre concluziile unui studiu care dezvăluie obiceiurile cumpărătorilor de telefonie mobilă de pe piaţa românească. În China, 38% din cumpărători consideră a fi o prioritate uşurinţa de utilizare a mobilului. În India, pentru achiziţia unui terminal, marca este un criteriu foarte important pentru 54% din res
La achiziţia unui telefon mobil, românii sunt interesaţi în primul rând de durata de funcţionare a bateriei şi mai puţin de preţul aparatului. Aceasta este una dintre concluziile unui studiu care dezvăluie obiceiurile cumpărătorilor de telefonie mobilă de pe piaţa românească.
În China, 38% din cumpărători consideră a fi o prioritate uşurinţa de utilizare a mobilului. În India, pentru achiziţia unui terminal, marca este un criteriu foarte important pentru 54% din respondenţi, potrivit unui recent sondaj. În schimb, peste 40% din francezii şi canadienii chestionaţi sunt interesaţi de preţ.
Un studiu efectuat de operatorul de telefonie mobilă Cosmote în patru mari oraşe din ţară (Bucureşti, Timişoara, Cluj şi Iaşi) arată că românii sunt mai apropiaţi de asiatici decât de francezi în privinţa criteriilor de cumpărare a telefoanelor mobile. Astfel, principalele criterii sunt durata de funcţionare a bateriei între două încărcări şi dotarea cu o cameră foto. Românii mai sunt interesaţi şi de performanţele display-ului (color), funcţiile încorporate (alarmă, agendă, calculator) şi valoarea la care poate fi revândut. Preţul mobilului ocupă abia locul opt în clasamentul criteriilor de cumpărare. Conform studiului, acest lucru trebuie însă privit ca un echilibru între dotările telefonului şi valoarea acestuia.
Tehnolog