Marinarii ii spun "cheiul sulfuros" din cauza emanatiilor de sulf de sub faleza inalta a lacului Mangalia. Marina a cheltuit resurse importante pentru transformarea reliefului stancos intr-un loc unde navele sa poata acosta in conditii de siguranta. S-a muncit mult, insa efortul a meritat. Intre stanci, se ascunde cea mai galonata unitate a marinei, Divizionul 50 Corvete. Vanatorii de submarine au multe de povestit. Divizionul are mai bine de 52 de ani in slujba marinei. Prin aceasta unitate au trecut, de-a lungul timpului, toti amiralii. Tot aici functioneaza, de peste 20 de ani, singura clasa de nave militare de conceptie 100% romaneasca, corvetele TETAL.
Contrar ideologiei occidentale dupa care functioneaza acum flota de razboi, amiralii regimului comunist au pus pe primul loc apararea apelor teritoriale si a litoralului in detrimentul misiunilor armate la mare distanta de casa. O data cu lansarea la apa a crucisatorului usor portelicoptere "Muntenia", Romania devenise o forta in Marea Neagra. Trebuia insa rezolvata problema unor eventuale atacuri din partea submarinelor. La inceputul anilor ’80, Divizionul 50 avea in dotare nave vechi, care nu mai corespundeau noilor cerinte privind lupta antisubmarin. Era nevoie de ceva nou. Asa a aparut proiectul 1048. Gurile rele spun ca a fost copiat si ca, de fapt, corpul navei a fost conceput de japonezi. Oricum ar fi, navele TETAL au adus un suflu nou in flota, in primul rand pentru ca erau romanesti si apoi pentru facilitatile existente la bord. Mai mici decat o fregata, dar capabile sa execute acelasi gen de misiuni, corvetele exceleaza in lupta antisubmarin. Au doua sonare si armament suficient pentru a distruge orice submarin din Marea Neagra.
"260" sparge gheata
Desi a fost un adevarat eveniment pentru marina, lansarea primei corvete TETAL, in anul 1983, nu s-a bucurat de o prea mare at