Timisorenii sunt nevoiti sa suporte, anual, convorbiri telefonice de miliarde de lei vechi in contul angajatilor din cadrul Primariei municipiului Timisoara. Doar in anul 2006, valoarea facturilor a fost de aproape 100.000 de dolari. Numarul posturilor fixe din cadrul municipalitatii este de 54, la care se adauga 100 de telefoane mobile de serviciu.
Dupa cum rezulta din raspunsul la o cerere inaintate in baza Legii 544 formulata de ziarul nostru, in ultimele trei luni ale anului trecut a fost achitata o suma de 29.833 lei noi pentru discutiile purtate prin intermediul posturilor fixe si o alta de 27.055 lei noi pentru convorbirile purtate pe telefoanele mobile.
Departe de a sanctiona aceste excese pe bani publici, conducerea Primariei tinde sa-si apere angajatii acuzati ca inrosesc firul telefonic in interes propriu, negand ideea ca timisorenii ar subventiona, prin plata taxelor locale, discutiile purtate de acestia.
Scuza cu iz de telenovela
Un caz in care telefonul de serviciu dintr-un birou al Primariei a fost folosit in mod discretionar a fost sesizat, zilele trecute, prin intermediul unei reclamatii in care semnatarul isi exprima speranta ca "banii recuperati vor fi folositi pentru comunitate".
Este vorba de angajata Biroului de Presa al administratiei locale, Alina Maguran, acuzata ca a tocat zeci de milioane de lei vechi pe convorbiri in interes personal. "Doamna Maguran face schimb de retete si povesteste aventuri amoroase de sute de milioane de lei de la toate telefoanele la care are acces.
Daca reusiti sa obtineti desfasuratoare ale convorbirilor, veti avea surpriza sa constatati ca 90 la suta din convorbiri sunt in interes personal. In vara anului 2000 suna in Germania de pe numarul de telefon al secretarului primarului,