Publicarea variantelor finale de subiecte pe internet a determinat elevii din clasele terminale sa acceseze inca de aseara site-urile cu subiecte incit acestea s-au blocat. Variantele de subiecte nu sint practic modificate, ci au fost publicate in plus erate cu greselile constatate la subiecte. Conform aprecierilor specialistilor de la Serviciul National de Evaluare si Examinare (SNEE), cele mai multe probleme au fost la subiectele de limba romana si la cele de informatica. Inspectorul de informatica, prof. Raluca Sima, a precizat ca subiectele, au greseli, dar cerintele nu depasesc nivelul programei. "Elevii pot lua relativ usor nota sapte pentru primele doua subiecte. La cel de-al treilea cerintele sint mai sofisticate, insa ramin la nivelul programei. Elevii, chiar daca nu stiu sa duca problema pina la capat, la subiectul trei, din punctajul acordat tot pot obtine ceva rezolvind o parte din problema. Am vazut ca au fost date erate la subiecte, insa nu am putut sa le consult in amanunt pentru ca timpul a fost scurt si din cauza numarului mare de accesari am intrat mai greu pe site", a spus inspectorul de informatica, prof. Raluca Sima. La informatica sustin examenul de bacalaureat peste 100 de elevi din noua licee si grupuri scolare.
"O gindire pedagogica precara"
Si la limba romana s-au publicat erate la subiecte, urmind ca, asa cum s-a procedat si la celelalte subiecte, corectarea efectiva a variantelor sa fie realizata de profesori, la clasa. Profesorul Viorel Mortu, de la Colegiul "Murgoci" a apreciat ca ideea publicarii subiectelor si rezolvarilor pe internet, cu sase luni mai devreme, anuleaza si arunca in derizoriu citeva principii fundamentale ale invatamintului, ca solutia a iesit dintr-o gindire pedagogica precara. "Elevul devine un memorator, un ins care memoreaza, ceea ce este inacceptabil. Probabil ca este