Airbus a amanat anuntarea prevazuta pentru ieri a planului crucial de restructurare, motivul fiind lipsa consensului intre partenerii europeni privind repartizarea programului modelului long-curier A350, ceea ce ilustreaza dificultatile cronice ale grupului de a depasi rivalitatile franco-germane. Detronata de Boeing in 2006 ca numar de comenzi (20 numai de la Lufthansa), Airbus a incheiat anul in deficit, accentuat si de intarzierea A380, obligand compania-mama EADS sa solicite un plan de redresare pentru a da nastere unui "nou Airbus".
"Clivajele nationale" legate de repartizarea eforturilor intre diferitele situri Airbus, in special din Franta (4) si Germania (7), au determinat Consiliul de Administratie al EADS (compania-mama) sa intrerupa duminica seara discutiile asupra Power8, planul de restructurare a firmei aeronautice. Power8 prevede o vasta reorganizare industriala la nivel european si suspendarea locurilor de munca, in vederea reducerii costurilor cu doua miliarde de euro pana in 2010. Dezacordul franco-german a aparut in principal pe tema alegerii siturilor care vor participa la fabricarea panourilor si materialului compozit ale structurii viitorului A350.
Referindu-se la amanarea planului, ministrul german al economiei, Michael Glos, estima ca "este important ca tehnologiile de varf sa continue sa fie reprezentate in Germania", in timp ce omologul sau francez, Thierry Breton, a facut un apel "la ratiune", afirmand ca Power8 trebuie pus in actiune "cu echitate".
Iesind din rezerva sa obisnuita, presedintele Airbus, Louis Gallois, care lucreaza de patru luni la Power8, nu si-a ascuns iritarea, solicitand "gasirea imediat a unei solutii pentru surmontarea clivajelor nationale". Ieri, premierul francez Dominique de Villepin a confirmat ca este prevazuta reducerea a 10.000 de locuri de munca la Airbus, precizand ca "exista o dificultate supli