Anul 2007 va fi unul agitat pentru dealerii auto. Un sfert dintre ei îşi vor închide afacerile sau vor fi înghiţiţi de competitori. Vor supravieţui concurenţei dure cei care vor investi în consolidare şi vor accepta să-şi reducă marja profitului. Nouă milioane de euro – atât l-a costat pe Dorin Baciu, dealer Ford, investiţia într-un show-room din judeţul Argeş. A studiat cam tot ce se poartă prin Vest în materie de prezentare şi, mai ales, în vânzările de ma�
Anul 2007 va fi unul agitat pentru dealerii auto. Un sfert dintre ei îşi vor închide afacerile sau vor fi înghiţiţi de competitori. Vor supravieţui concurenţei dure cei care vor investi în consolidare şi vor accepta să-şi reducă marja profitului.
Nouă milioane de euro – atât l-a costat pe Dorin Baciu, dealer Ford, investiţia într-un show-room din judeţul Argeş. A studiat cam tot ce se poartă prin Vest în materie de prezentare şi, mai ales, în vânzările de maşini. A observat că oamenii vor să vadă maşinile îndeaproape şi să le testeze. De asemenea, a simţit că, dacă ar putea să vândă mai multe branduri, ar avea o creştere a interesului clienţilor şi, deci, şi a cifrei de afaceri. Baciu se află în negocieri cu mai multe branduri, aşa încât, din acest an, show-room-ul său va oferi clienţilor mai multe mărci de autoturisme „de la 22 de mii de euro în sus“. Investiţia sa poate oferi clienţilor şi servicii „after sale“, de la retapiţare până la modernizare, totul cu costuri minime. „Dacă eu aş cere nu ştiu câţi bani ca să-i pun piele, spre exemplu, nu ar prefera clientul să cumpere pachetul întreg, adică o maşină cu piele, dar şi cu alt motor şi alte tipuri de jenţi? Nu se poate, eu trebuie să îmi fac treaba cât mai bine şi pe bani mai puţini“, explică dealerul.
Un sfert dintre dealeri vor ieşi de pe piaţă
D