Numarul de site-uri creste mai repede decat numarul internautilor, potrivit unui studiu francez. Fenomenul duce la impartirea audientei.
Un studiu realizat de societatea Xiti pe parcursul a patru ani, pe un esantion de mai mult de 186.000 de site-uri, jumatate frantuzesti, celelalte straine, este relevant pentru dinamica accesarilor: cresterea vizitelor a scazut spre sfarsitul anului 2006. Numarul utilizatorilor de internet nu s-a diminuat, acestia frecventeaza mai multe site-uri diferite, dar mai rar pe fiecare in parte.
In 2006 s-a observat o incetinire a cresterii numarului de vizite pe anumite site-uri web, arata studiul Xiti (companie de masurare a audientei pe internet). Societatea isi sprijina concluziile pe un numar de 186.768 de site-uri auditate in ultimii patru ani.
"Studiul nostru se sprijina pe un perimetru constant, ceea ce ne permite sa observam evolutia unei medii a frecventarii site-urilor, cum se comporta numarul de vizitatori in timp, dar nu putem da o evaluare a consumului total de web", au declarat reprezentantii Xiti.
DATE. Frecventa vizitelor s-a dublat in patru ani "de la 100 de vizite inregistrate in ianuarie 2003, observam 198 in ianuarie 2007", arata studiul. O crestere mecanica, datorata cresterii numarului de internauti. Aceasta tendinta este evidenta in lunile de vara pana la sfarsitul anului. Astfel, numarul vizitelor la sfarsitul anului 2006 a fost mai mic decat cel din decembrie 2005. Acest lucru nu s-a mai intamplat niciodata in ultimii ani.
"Exista din ce in ce mai multi internauti, dar si mai multe site-uri care isi disputa vizitele", explica Sylvie Gueras, membra a echipei care a realizat studiul. "Concurenta este din ce in ce mai puternica, iar internautii se disperseaza, adica acceseaza mai multe site-uri, dar revin mai rar pe acelasi site", a continuat ea.
Studiul nu a putut identifica legatu