In 2006 jumatate din produsele sub sigla MasterCard au fost co-branded
Plaja partenerilor este foarte extinsa
Cardul de credit ia fata "pusculitelor ambulante"
Bancile si alte institutii financiare au emis anul trecut in Romania 18 carduri sub sigla MasterCard. Din acestea 16 au fost carduri de credit, dintre care noua carduri co-branded. Dupa ce ani la rand, cardul de debit a dominat clar in structura "plasticelor" emise, cardul de credit si, in special cel co-branded cunosc o dinamica puternic ascendenta. "Cardurile co-branded au prins foarte bine la noi si au fost adoptate imediat de consumatori. Suntem inca la inceput de drum privind aceste programe de carduri", a declarat pentru Curierul National, Denisa Mateescu, General Manager Southeastern Countries, MasterCard Europe. Parteneriatele incheiate pentru cardurile co-branded acopera o arie foarte larga de magazine.
De la benzinarii la televiziune digitala
Parteneriatele pe care le-am incheiat anul trecut pentru a sustine emiterea de carduri co-branded au fost realizate cu o serie de comercianti ce activeaza pe mai multe segmente, ne-a spus Denisa Mateescu. Managerul de la MasterCard a dat ca exemple retaileri de electrocasnice dar si furnizori de televiziune digitala sau benzinarii. "Am avut multi parteneri de la retaileri de electronice si electrocasnice (Flanco-Flamingo, Altex, Media Galaxy, Daniel Expert), la retaileri de birotica si papetarie (Diverta) si pana la televiziune digitala (Boom) sau retele de benzinarii (MOL)", exemplifica Mateescu.
Cardul de debit pierde teren
Instrument de plata care domina pana acum, cardul de debit incepe sa piarda teren. Castigator tot cardul co-branded. "Piata locala a cardurilor a fost pentru o buna perioada dominata de cardurile de debit. In ultimii ani insa, segmentul cardurilor de credit a cunos