Bulevardul Unirii, o locatie potrivita pentru conceptul de "shopping street", este utilizat cu precadere pentru activitati de back-office sau banking.
Zona are ingredientele perfecte pentru a crea o artera de shopping, asa cum se intampla in marile capitale europene: pozitie centrala, acces facil, spatii generoase si vitrine largi. Insa Bulevardul Unirii are doar chirii specifice unui mall si trafic aproape inexistent.
O artera propice pentru restaurante si cafenele destinate turistilor care se duc sa viziteze Palatul Parlamentului, bulevardul nu este valorificat la potentialul pe care il ofera.
Spatiile de la parterul blocurilor dintre Piata Unirii si Piata Constitutiei fie sunt goale, fie sunt folosite pentru back-office sau activitati de nisa, la chirii intre 15 si 50 de euro pe metru patrat. "Spatiile existente nu ofera un mix de chiriasi atractiv, motiv pentru care consumatorii nu merg acolo doar pentru o locatie, alegand alta zona unde pot gasi mai multe servicii. Nu exista o sinergie a zonei care sa atraga publicul. Ca urmare, si retailerii au simtit asta. Deocamdata nu exista un stimulent puternic care sa atraga din Piata Unirii pana in Piata Constitutiei", spune Monica Barbu, senior retail broker al companiei de consultanta imobiliara Colliers.
Astfel, dinspre Piata Unirii, unul dintre cele mai cautate locuri din Bucuresti pentru cumparaturi, pana in apropierea Casei Poporului, traficul pietonal este aproape inexistent, motiv pentru care mai multe spatii sunt neutilizate. "Aceasta zona se preteaza companiilor a caror activitate nu depinde de vadul comercial. De exemplu banci, institutii financiare, showroom-uri auto sau magazine de mobila", spune Carmen Godeanu, senior broker la departamentul de spatii comerciale al Regatta.
Existenta unor spatii comerciale neutilizate contravine tendintei de pe piata, intr-un moment