Foarte utile romanilor aflati in cautarea unui loc de munca, site-urile de joburi devin surse de venit tot mai importante.
La aproximativ opt ani de cind a facut primii pasi, piata joburilor online a inceput sa se aseze. Primii jucatori s-au detasat deja de concurenta, in vreme ce actorii mai mici au inceput sa caute nise prin care sa-si atraga noi clienti. In consecinta, piata este destul de aglomerata, dar aceasta nu inseamna ca nu este nevoie de noi site-uri de acest gen.
Mai ales daca nou intratii vin cu servicii de nisa inedite. Totodata, cei care au intrat deja in acest business, reusind sa dobindeasca o oarecare notorietate, au mari sanse ca in viitorul apropiat sa cistige bani seriosi de la companiile internationale care vor sa intre pe piata autohtona.
„In piata de recrutare online vor mai intra jucatori externi, dar exclusiv prin achizitia jucatorilor principali de acum“, apreciaza Liviu Dumitrascu, CEO eJobs. Din informatiile companiilor de profil, in 2007 banii rulati in aceasta industrie ar putea totaliza 4-5 milioane de euro.
Ce presupune un site de recrutare
Multa experienta pe piata de recrutare, citeva zeci de mii de euro pentru inceput si doi-trei ani de rabdare pina apar primele profituri. La aceasta ar trebui sa se astepte un investitor care se gindeste sa faca bani dintr-un site de joburi. De altfel, in Romania, cele mai prolifice site-uri de joburi au in spate fie agentii de recrutare traditionale, fie mari actori pe piata online.
Este, spre exemplu, cazul Neogen care detine BestJobs.ro sau netBridge care detine atit hr-romania, cit si myjob.ro. „Exista doi-trei mari jucatori care au acaparat deja cea mai mare parte din piata, astfel incit ar mai exista loc pentru site-urile mici, de nisa, si nu pentru cele generaliste care, pentru a putea supravietui, ar trebui sa aiba in sp