Poate ar fi fost de asteptat ca implinirea celor patru veacuri de existenta a genului de opera sa fie marcata cu o pregnanta aparte in intreaga lume, dar momentul a trecut destul de „discret“, melomanii consolindu-se cu faptul ca evenimentele continua sa-i atraga in sala de spectacol.
- Opera din Timisoara si-a onorat publicul
Iar saptamina trecuta ne-a rasfatat cu asemenea seri de referinta, prima dintre ele desfasurindu-se la Opera din Timisoara, unde o sala arhiplina a ovationat interpretarea in concert a celebrei Lucia di Lammermoor de Donizetti – un manunchi de voci superbe, sub bagheta dirijorului italian Marco Balderi, aflat pentru prima oara la pupitrul teatrului. O soprana din Spania – Sabina Puertolas –, punindu-si in valoare timbrul „incarcat“ in registrul mediu, frazarea eleganta, sensibilitatea, muzicalitatea si capacitatea de a crea o paleta coloristica diversa atingind punctul culminant in „aria nebuniei“; un tenor – Robert Nagy – intr-o forma „de zile mari“, jucindu-se cu glasul, cu accente si inflexiuni expresive in cel mai pur stil bel-canto, electrizind intr-o muzica ce-i „vine manusa“;
un bas – Alexandru Moisiuc – a carui voce ampla, cu sclipiri intunecate, si-a relevat anvergura cu sobrietate si incisivitate; un bariton – Dan Pataca – reusind sa confere forta personajului in special in secventele de inclestare dramatica; o mezzosoprana – Aura Twarowska – al carei glas vibrant s-a impus chiar si in scurtele interventii ale unui personaj secund; un alt tenor – Cristian Balasescu – liric si eroic deopotriva, penetrant si convingator; si un tinar – Cosmin Borlovan – sustinind emotionat primul sau rol (fie el si episodic); un cor impecabil pregatit de Laura Mare, sunind dens si omogen, o orchestra cu suflatori al caror talent a fost implinit si prin calitatea instrumentelor noi recent achizitionate si muzicieni capabil