Primaria Municipiului Bucuresti are acces in 2007 la 2,7 miliarde de lei (800 mil. euro) pentru investitii in lucrari de infrastructura a drumurilor si pentru innoirea parcului mijloacelor de transport in comun de suprafata.
Suma reprezinta atat contributia administratiei centrale, cat si bani atrasi din surse externe, cum ar fi imprumuturile sau fondurile structurale acordate de UE. "Din estimarile noastre, pentru anul 2007 vom avea acces la fonduri de circa 2,7 miliarde de lei, pe care insa s-ar putea sa nu le cheltuim in totalitate", spune Gheorghe Udriste, directorul Directiei Transporturi si Siguranta Circulatiei din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti (PMB). Cele mai importante proiecte din punct de vedere urbanistic sunt constructia pasajului Basarab, care va permite inchiderea principalului inel de circulatie si implementarea proiectului de management al traficului, care va fluidiza traficul rutier printr-o continua monitorizare a intersectiilor si a mijloacelor de transport in comun. Din cele 2,7 miliarde de lei, 400 de milioane de lei (120 mil. euro) vor merge catre Administratia Strazilor, pentru reabilitarea a circa 150 de strazi, iar 700 de milioane de lei (200 mil. euro) vor fi folosite pentru lucrarile de modernizare a unor linii de tramvai.
Diferenta de 1,6 miliarde de lei (470 mil. euro) va fi folosita pentru reabilitarea altor strazi sau sosele care se afla in administrarea PMB, printre care Soseaua Colentina, Calea Mosilor, Soseaua Tunari, Bulevardul Iancu de Hunedoara si Soseaua Stefan cel Mare.
Fonduri pentru confort in mijloace de transport
Pe langa lucrarile de reabilitare a sistemului de drumuri vor fi alocati bani si pentru proiecte care au ca scop fluidizarea traficului. Strategia PMB in aceasta privinta este impartita in doua mari directii. Prima directie consta in transformarea