Compania IKEA a investit 25 de milioane de euro in constructia si amenajarea magazinului sau din Bucuresti si 1,3 milioane de euro in producerea si distribuirea catalogului de produse, potrivit responsabililor companiei. "Am investit 25 milioane de euro in construirea si amenajarea spatiului de retail. Investitia in productia si distribuirea catalogului in Bucuresti si imprejurimi a fost estimata la 1,3 milioane de euro, distributia fiind externalizata de catre companie catre un tert, o firma specializata", a declarat Mihaela Muresan, directorul de marketing al retailerului de mobila.
Primul magazin IKEA va fi deschis in 21 martie, in cadrul zonei comerciale Baneasa, intr-un spatiu de 26.000 metri patrati, dispus pe doua etaje. In interiorul acestuia cumparatorii vor fi ghidati prin sageti desenate pe podea si tavan, iar toti cumparatorii, inclusiv copiii, vor avea voie sa testeze liber toate produsele. Fiecare obiect din magazin va fi insotit de eticheta cu informatii complete despre materialul din care este fabricat produsul, beneficiile pentru client, instructiunile de ingrijire specifice, dar si modul in care se poate combina cu alte produse din gama IKEA. Magazinul va dispune de un loc de joaca pentru copii si un restaurant cu specialitati suedeze.
Retailerul de mobila va incepe luni distribuirea cataloagelor sale in Bucuresti si mai multe orase din zona. "Vom distribui 860.000 de cataloage IKEA in Bucuresti si in imprejurimi, precum si in orasele Pitesti, Targoviste, Urziceni, Ploiesti si mergand pe DN 1 pana la Comarnic", a afirmat Cornel Oprisan, director de retail al IKEA Romania. Procesul de distributie este programat sa dureze aproximativ o luna, pana la 20 martie.
Catalogul companiei are 284 de pagini si prezinta informatii despre 3000 de produse (dintr-un total de 7000 care pot fi gasite in magazin). Primul catalog va fi valabil pana la