In ultimul trimestru al anului trecut, piata farmaceutica din Romania a inregistrat vanzari de 1.519,6 milioane de lei, iar valoarea totala a pietei in 2006 s-a ridicat la 5.476,3 milioane lei, potrivit datelor companiei de cercetare de piata Cegedim Romania.
Ca si in trimestrul al treilea al anului trecut, motorul de crestere al pietei farmaceutice autohtone a fost retailul, adica vanzarile prin intermediul farmaciilor, pentru ca pe segmentul vanzarilor din spitale, avansul sa fie nesemnificativ. Astfel, consumul prin intermediul farmaciilor a inregistrat in al patrulea trimestru un nivel de crestere de +25%, atingand un prag de 1.227 de milioane de lei, in timp ce consumul pe segmentul spitalelor a consemnat o crestere usoara, de 1,2%, totalizand 292,4 milioane de lei.Comparativ, in intervalul iulie-septembrie 2006, consumul prin intermediul farmaciilor a inregistrat un avans de +23,2%, fata de T2, la 1.104,1 milioane de lei, in timp ce consumul pe segmentul spitalelor a crescut cu 2,2%, totalizand 286,1 milioane de lei.
In perioada octombrie-decembrie 2006, pe segmente, produsele cu prescriptie medicala au crescut cu 25,7%, cu ceva mai mult decat cele fara prescriptie medicala (+ 22,5%).
In trimestrul al treilea din 2006, produsele cu prescriptie medicala au crescut cu 22,9%, fata de trimestrul al doilea, asemanator cu cele fara prescriptie medicala (24,0%).
Per total, ultimul trimestru din 2006 a imbunatatit rata de crestere a pietei totale, care s-a majorat cu 19,2%, fata de avansul de 17,9% la sfarsitul trimestrului al treilea, marcand redresarea semnificativa a anului 2006, dupa un inceput mai dificil.
Toate grupele terapeutice au inregistrat cresteri
Pe tendinta de crestere a pietei totale, Cegedim a consemnat o crestere a tuturor grupelor terapeutice mari. Cele mai importante cresteri au fost inregistrate la