Cererea pentru mobilierul de birou de lux putea fi catalogata ca fiind ambigua in urma cu doi ani, insa in prezent segmentul de consumatori s-a conturat.
Designul, calitatea materialelor, productia de serie mica sunt cateva dintre caracteristicile pe care amatorii de birouri de lux le apreciaza la aceste modele. "Noutatea liniilor utilizate pentru mobilierul de lux pentru birouri si pastrarea in tendintele pietei este o provocare permanenta. De aceea, rata de innoire a acestor produse este mai mare decat in alte segmente. Acestea, impreuna cu productia in serie mica ofera produsului mai multa valoare si il apropie de unicitate", spune Bogdan Staicu, directorul executiv al Mobexpert Office, divizia de mobilier de birou a grupul Mobexpert.
Pana in 2006 oferta pe segmentul high-end al mobilierului de birou nu era definita in Romania, majoritatea importatorilor care aduceau acest tip de produs raspundeau ofertelor punctuale ale managerilor multinationalelor. La sfarsitul anului trecut insa divizia office a Mobexpert a plusat cu primul showroom dedicat exclusiv acestui segment, Premio. Investitia a fost de 200.000 de euro, insa a reprezentat un nou concept pentru industria mobilei din Romania.
"In ultimii ani, clientii au venit la noi cu cereri din ce in ce mai clare, dovedind o materializare a preferintelor care ne face increzatori in dezvoltarea acestui segment in viitor", a spus Bogdan Staicu.
Tendinte vestice in materie de birouri nu au fost intotdeauna preluate si in Romania, cei mai multi ramanand consecventi liniilor clasice, insa odata cu concentrarea ofertei intr-un showroom, lucrurile s-ar putea schimba.
Targurile dau tonul
La nivel european principalele evenimente in care sunt consemnate tendintele din industria mobilierului de birou sunt Targul "ORGATEC" de la K?ln (Germania) si Targul de l