Societatile de leasing traiau foarte bine din finantarile autoturismelor. Cei care isi doreau sa achizitioneze o masina, apelau la aceasta metoda de finatare, fiind cea mai avantajoasa de pe piata. Nici macar creditele auto nu puteau sa se compare cu ofertele venite din partea societatilor de leasing.
Ponderea finantarilor pentru autovehicule, in portofoliul institutiilor financiare nebancare, reprezinta mai mult de jumatate din totalul bunurilor finantate.
Noua lege a leasingului a mai facut curatenie in ograda acestor IFN-uri, dar cu implicatii de ordin financiar si asupra clientilor. Dupa noile reglementari, diferentele dintre costurile unui credit auto si un contract de leasing sunt infime.
Leasingul auto are reprezentanti atat in randul subsidiarelor bancilor, dar exista si societati independente. Un studiu comparativ, realizat de finzoom.ro arata faptul ca leasingul a ramas cea mai competitiva metoda de finantare a unui autoturism, dar creditul auto vine din spate cu avant.
Datele care au reiesit din comparatia dintre creditele auto si leasing avand urmatoarele caracteristici comune: valoare investitie 11.900 EURO (cu TVA), avansul de 2.975 EURO (cu TVA), pentru 36 luni, masina noua, la leasing valoarea reziduala este inclusa in ratele lunare, demonstreaza ca diferenta este facuta de dobanda anuala efectiva (DAE), mai mare in cazul creditului auto cu doar cateva sutimi procente.
Astfel: cea mai buna oferta, potrivit finzoom.ro, este venita din partea celor de la BT Leasing IFN, unde DAE este de 8,85%, si rata dobanzii este de 6,68%, iar suma totala care trebuie restituita este de 10.073,84 de euro. Comisionul de acordare, care trebuie achitat o singura data, la inceput, este de 2%.
Integral in Curentul
Societatile de leasing traiau foarte bine din finantarile autoturismelor. Cei care isi dore