Principalele piedici in dezvoltarea si diversificarea industriei fondurilor de investitii sunt lipsa de flexibilitate a legislatiei CNVM si slaba performanta a retelei bancare de distributie a produselor de investitii financiare, sustin unii dintre administratorii fondurilor mutuale de pe piata.
Colaborarea dintre banci si societatile de administrare in privinta distributiei fondurilor de investitii se caracterizeaza printr-o lipsa de interes din partea institutiilor bancare de a vinde produsele de investitii, sustin acestia.
Fondurile de investitii nu se bucura in prezent de aceeasi credibilitate ca depozitele bancare, iar creditele si cardurile bancare sunt mult mai populare in randul consumatorilor si aduc astfel un profit superior institutiilor bancare, au fost de parere administratorii fondurilor de investitii prezenti la gala premiilor Uniunii Nationale a Organismelor de Plasament Colectiv.
"Consilierii bancari nu stiu sa prezinte un fond de investitii. Acestia au de atins anumite target-uri pentru vanzarea produselor bancare, unitatile de fond trecand pe planul doi in activitatea lor. Punctele de vanzare independente de banci ar putea ameliora situatia distributiei fondurilor de investitii", a spus Jan Costin Pricop, directorul SAI KD Investments.
Printre planurile companiei se numara crearea unei retele de vanzare a unitatilor de investitie ale fondurilor de pe piata.
Plusul de credibilitate pe care il aduce reteaua de distributie bancara fondurilor de investitii nu este atat de usor de obtinut de societatile de administrare a investitiilor.
"Institutiilor bancare le este teama ca, pe de o parte va avea loc o canibalizare a depozitelor bancare din partea fondurilor de investitii, si ca, pe de alta parte, sumele incasate din vanzarea produselor de investitii nu se vor ridica la nivelul celor obtinute din comercializarea serv