Suntem parca tot mai mult prizonierii propriilor noastre reflexe, de la vestimentatie la consumul de alimente sau de presa, neocolind cultura. Nici in materie de muzica situatia nu este cu mult diferita. Cu toate acestea, comportamentul publicului nostru - din Bucuresti cel putin - ramane in continuare imprevizibil.
Programul propus de Orchestra de Camera Radio si Corul Radio avandu-l la pupitru pe italianul Roberto Salvalaio si ca solisti pe soprana Diana Trivellato, bandoneonistul Peter Soave si recitatorul Tullio Cardona a continut o interesanta colectie de piese compuse de inventatorul tangoului simfonic, in prima parte cu lucrari precum Sinfonietta, Decarissimo (lucrare cunoscuta in formula interpretativa clasica semnata de insusi Astor Piazzolla si Nuevo tango quintet, datand din 1961), apoi cu alte miniaturi precum Pasarile pierdute, Ave Maria, Copilul din Bachin si Trei tangouri.
La prima vedere cel putin, daca e sa ne raportam la reflexele publicului bucurestean parca tot mai receptiv in ultimii ani la muzica sud-americana - de la cea a telenovelelor, la Buena Vista Social Club sau... Astor Piazzolla, in Studioul "Mihail Jora" nu ar mai fi trebuit sa fie loc sa arunci un ac la ora concertului. Cu toate acestea, desi sala de concert nu a fost nici pe departe goala gratie fidelilor Formatiilor Muzicale Radio, totusi componenta mondena a lipsit practic cu desavarsire. Acest lucru nu a avut insa nici o legatura, din fericire, cu calitatea concertului, o calatorie plina de viata si culoare in universul argentinian asa cum a fost el transpus in sonoritatile orchestrei simfonice de Piazzolla, cel mai cunoscut si mai popular compozitor argentinian.
Vizionar, deschizator de drumuri, Astor Piazzolla a avut - ca si George Enescu, intr-o anumita masura - acel dar de a transpune intr-un limbaj complex si universal folclorul celor din randul carora