Google intra in competitie directa cu Microsoft si IBM, pe o piata ce valoreaza cateva miliarde de dolari, prin lansarea unui nou program pentru segmentul business, informeaza Forbes.
Noul produs din portofoliul gigantului IT, ce va fi gazduit pe reteaua sa de servere, se va numi Google Apps Premier Edition si va include o serie de aplicatii, printre care procesare word, Instant Messaging si Internet Voice.
Pretul de comercializare va fi de 50 de dolari pentru fiecare angajat, incluzand si serviciul de garantie.
Daca se va dovedi reusit, softul Google destinat corporatiilor va creste exponential veniturile companiei, va remodela mediul business si va reprezenta o amenintare serioasa la adresa profiturilor Microsoft.
Programe precum Gmail sau Google Apps for Your Domain sunt oferite in mod gratuit segmentului consumatorilor si intreprinderilor mici si mijlocii de ceva timp.
In timp ce Microsoft Outlook/Office si IBM Lotus Notes se vand sub licenta, aplicatiile oferite de Google pot fi descarcate de pe Internet, fiind deci gazduite pe reteaua globala de servere a gigantului IT, ceea ce constituie o puternica motivatie pentru marile companii de a se reorienta catre noul program.
Microsoft practica tarife diferentiate pentru softurile sale de business, in functie de marimea clientului sau de natura contractului � anumite companii cumpara numai Office sau numai Outlook, pe cand altele le achizitioneaza pe amandoua. Analistii estimeaza ca pretul platit de un client de nivel mediu, pentru pachetul complet de Office si Outlook, este undeva intre 150 si 200 de dolari pe angajat.
In orice caz, pretul este printre ultimele criterii luate in calcul de marile firme in alegerea programelor utilizate, mult mai importante fiind securitatea, fiabilitatea si performanta.
Pentru angajatii departamentelor financiare Excel-ul va ramane apli