Iata un bun exemplu despre cum se rateaza o emisiune. Sa vedem care sunt cauzele acestei ratari. Mai întai, zile în sir, spectatorul postului de televiziuneRealitatea TV a fost bombardat cu un promo agresiv, al carui insert-logo obsedant ne arunca în fata imaginea unui ciobanas cam trecut de prima tinerete, nici prea vesel, nici prea trist, într-un moment de tandrete sufocanta, de tip dancing cheek to cheek, cu doua oi crete si tembele. Sa fi fost vorba, cumva, despre o emisiune culturala, de tip european, asa cum sugera textul promo-ului, cu o tematica precisa si cu un punctaj al discutiilor riguros întocmit, despre legende formatoare si specific national, despre arii spirituale si concesii comportamentale asumate, despre ce dai, benevol, si ce trebuie sa primesti, într-un proces al integrarii, anevoios si de durata, sau doar asumarea strict formala a unei obligatii redactionale, ce trebuia bifata? Cohorta de sponsori grei ai emisiunii ne atragea atentia ca sefii compartimentelor de marketing adulmecasera rata crescuta a castigurilor la vanzare, garantate de tinuta, consistenta si audienta emisiunii. Cei trei invitati de marca, Gabriel Liiceanu, Andrei Plesu si Cristian Tudor Popescu, alaturi de moderatorul emisiunii, Emil Hurezeanu, pareau o garantie în sprijinul primei alternative, dar titlul emisiunii, Miorita în Europa, banal, neinspirat si creator de confuzii, înclina balanta în favoarea celei de a doua. Locul de desfasurare al emisiunii urma sa fie nu studioul de la Bucuresti, ci capitala culturala europeana a anului 2007, Sibiul, în frumoasa curte interioara a primariei renovate. La ora începerii emisiunii, în fata unui public destul de numeros si divers (politicieni, oameni de afaceri, personalitati culturale, studenti etc.), totul era posibil: elocinta, cultura si charisma lui Hurezeanu, patosul, profunzimea si eleganta lui Liiceanu, amenitatea, echilibrul