Imperiile media isi impart piata de publicitate
Ringier, Intact, Realitatea-Catavencu, MediaPro
Sute de milioane de euro
Piata romaneasca de publicitate, tot mai expansiva si din ce in ce mai premiata la festivaluri celebre, ale carei cote sunt de ordinul sutelor de milioane de euro, atrage ca un magnet atentia imperiilor media. Desi media autohtona se poate lauda cu nume celebre precum Burda, Edipresse sau Lagardere, in Romania jocurile sunt facute de Ringier, Intact, MediaPro si Realitatea-Catavencu.
Daca pana anul trecut grupurile puternice media erau impartite de familia Voiculescu, Adrian Sarbu si Michael Ringier, odata cu preluarea grupului de presa Catavencu de catre Sorin Ovidiu Vantu, un nou jucator puternic si-a facut aparitia in peisajul romanesc.
Un nume celebru patruns la mijlocul lunii februarie este Dogan, cel mai mare grup media din Turcia. Turcii au lansat un post de televizune, Kanal D, care a inceput sa emita la sfarsitul saptamanii trecute.
Preluarile diverselor medii si integrarea acestora intr-un grup, un trend al pietei romanesti, sunt puse pe seama ratiunilor economice. Trusturile de presa traiesc din publicitate si au un atu considerabil si interesant pentru agentiile de publicitate prin faptul ca ofera acces catre un public numeros.
Cu cat un grup detine in portofoliu un numar mai mare de titluri, cu atat este mai interesant pentru agentiile de publicitate, care cumpara un numar de cititori. Televiziunile si publicatiile de nisa duc, fara doar si poate, la o afacere pe cinste.
Mediapro
Conceptul de televiziune moderna a fost lansat in Romania de Adrian Sarbu, actionar al grupului MediaPro, prin deschiderea postului de televiziune Pro TV. Grupul condus de Sarbu si-a largit cu mult aria si, pe langa postul Pro TV, cuprinde alte doua televiziuni, Acasa TV, prima televi