Actul normativ va fi trimis astăzi, spre promulgare, preşedinţiei După aproape două luni de "stat" pe bară, duty-free-urile se redeschid. Este vorba, însă, doar de cele situate pe Actul normativ va fi trimis astăzi, spre promulgare, preşedinţiei După aproape două luni de "stat" pe bară, duty-free-urile se redeschid. Este vorba, însă, doar de cele situate pe graniţele non-UE. Parlamentul a aprobat la începutul acestei săptămâni o lege de respingere a ordonanţei, în baza căreia toate duty-free-urile terestre şi navale au fost închise începând cu 1 ianuarie 2007. Declaraţiile politice anti-duty-free-uri care au debutat la începutul anului trecut s-au concretizat, la jumătatea lui 2006, când a fost aprobată Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 48 din 28 iunie 2006, privind comercializarea mărfurilor în regim duty-free şi duty-paid. Aceasta a fost publicată în Monitorul Oficial pe 30 iunie 2006 şi urma să intre în vigoare din momentul aderării României la Uniunea Europeană. Două legi pe aceeaşi temă se bat cap în cap Astfel, potrivit OU 48, de la 1 ianuarie 2007 urmau să se desfiinţeze toate duty-free-urile terestre: atât cele situate pe graniţele UE, cât şi cele de pe graniţele non-UE. Comercializarea mărfurilor în regim duty-free a fost permisă, potrivit OU 48 (n.r.- articolul 4, alin1), doar prin magazinele amplasate în aeroporturile internaţionale şi la bordul aeronavelor, numai călătorilor care au ca destinaţie direct un stat terţ (n.r.- nemembru al Uniunii Europene). Actul normativ prevedea astfel (n.r. articolul 4, alin.2) că, în cazul călătorilor care au ca destinaţie un stat membru, comercializarea mărfurilor se face în regim duty-paid (n.r.- regimul de comercializare a mărfurilor în condiţiile plăţii taxelor vamale de import, a accizelor şi a taxei pe valoarea adăugată, precum şi a oricăror altor sume care se cuvin bugetului de stat la importul de mărfuri,