Ne recomandam adesea cu numele si profesia. "Sunt brand manager pentru Europa Centrala si de Est", "sunt director de marketing" sau "conduc o companie de asigurari". De un timp, ca un subtitlu, apare pe cartea de vizita si cea de-a doua profesie. De regula, intr-un domeniu total diferit. Se bazeaza pe o pasiune sau pe un hobby si este, asa cum spun americanii, un serviciu "pentru suflet". Sau un "side-job".
Echilibristica intre doua cariere a aparut ca trend (in strainatate) prin anii e70. Motivatia era un extra-salariu care platea facturile, dar care rapea timpul de somn si chiar intreg week-endul. Si cum efortul celor care se incumetau sa jongleze intre doua profesii trebuia sa poarte un nume, americanii l-au numit simplu: moonlighting (mai pe romaneste, ce faci seara, la lumina lunii, dupa serviciul "de zi"). Astazi chiar si avocatii, medicii, brokerii sau directorii de companii prefera sa vorbeasca despre cel de-al doilea job. In aceste cazuri nu se mai pune problema facturilor. Insa multi doresc sa isi demonstreze abilitatile intr-un alt domeniu, mai aproape de sufletul lor.
Asa ajung oameni care au in spate ani de cariera sa inceapa afaceri in domeniul cultural, artistic sau sportiv. Iar daca cea de-a doua profesie impaca si pasiunea, si contul din banca, serviciul de baza este, deseori, parasit.
Jumatate boem, jumatate burghez
Claudiu Teohari a fost pana de curand copywriter in cadrul agentiei de publicitate Leo Burnett. In paralel, timp de aproape doi ani a urcat pe scena cu ceilalti colegi din trupa de stand-up comedy - DeKo, sustinand show-uri live in baruri sau cluburi. Acum a ales sa ramana doar cu "arta performativa". Si chiar daca acest domeniu nu se poate numi "profesie" (in sensul strict al cuvantului), este convins ca poate fi privit cu seriozitatea unui business de succes.
"Am ajuns sa lucrez in agentia de pub