Una dintre intrebarile grele care vin dinspre "educatia artistica" ar fi "cui apartine responsabilitatea producerii artei cu tematica contemporana, care ne-ar implica pe toti sa facem pasul in fata?". Viata artistica ieseana isi negociaza inca locul intr-un oras care tine cu dintii de istoria sa si stringe din pumni la orice reactie de confruntare pe fata. Intre turnuri si culcusuri, mare parte a injectarii istoriei unei anumite practici si receptari artistice influenteaza la singe iesirea la scena a tinerilor artisti.
Exista, insa, o minima rezistenta, care are drept consecinta doar raspunsuri artistice abia sesizabile. Cu atit mai mult cu cit se desfasoara in spatii inadecvate si marcate de filosofii apasatoare ale vietii.
Saptamina aceasta se intimpla o expozitie care incearca sa spuna ce poate fi contradictoriu la ora actuala intr-o scena de arta care, pe de o parte, pare statuta, iar pe de alta parte, tulbure.
La initiativa curatoriala a Adinei Tofan, un grup de studenti de la sectia de Pictura a Facultatii de Arte din Iasi a expus la Galeria Triconc din Copou (in clopotnita Bisericii Sf. Niculae!) o serie de lucrari realizate in cadrul examenului de tehnici artistice. Luind ca suport mediul fotografiei, studentii trebuiau sa propuna abordari vizuale ale "structuralitatii".
Aceasta initiativa de a propune o micro-expozitie colectiva intr-un spatiu deschis publicului pare interesanta din doua puncte de vedere. O data, deoarece studentii au fost provocati sa gindeasca reprezentari in alt mediu decit in practica picturii, iar in al doilea rind, deoarece au hotarit sa faca publica o chestiune interna, un examen conventional intr-o scoala de arta.
Nu voi pune aici intr-o discutie detaliata calitatea lucrarilor. O simpla privire confirma un loc comun. Sint studenti care nu pot depasi conventia picturala a decuparii realitatii, iar altii inc