Compania Nestle SA, cel mai mare jucator din industria alimentara, la nivel mondial, a inregistrat o crestere cu 16% a profitului aferent semestrului al doilea din 2006, dupa ce a achizitionat brandul australian Uncle Toby si compania de produse dietetice Jenny Craig. Profitul net al companiei a crescut la 5,05 miliarde de franci elvetieni (4,1 miliarde de dolari), de la nivelul de 4,36 miliarde de franci francezi, consemnat in aceeasi perioada a anului 2005, scrie Bloomberg.
Analistii intervievati de Bloomberg estimau ca Nestle va obtine un profit de 4,85 miliarde de franci. Vanzarile companiei au crescut cu 5,5 procente, la 51,3 miliarde de franci elvetieni.
Peter Brabeck, CEO al Nestle, a declarat ieri ca ar putea achizitiona si alte branduri de nutritie medicala, dupa ce anul trecut a platit aproximativ patru miliarde de dolari pentru achizitii. O tranzactie importanta realizata de Nestle in 2006 a fost cea a unitatii de nutritie medicala a Novartis AG, pentru care elvetienii au platit 2,5 miliarde de dolari. Nestle a vandut diviziile de cacao, cafea si lapte, evaluate la peste un miliard de franci elvetieni, investind totodata in bauturile nutritive Milo, batoanele energizante PowerBar si in apa Aquarel, dar si in achizitii. "Rezultatele financiare sunt excelente, cele mai bune din ultimul deceniu", a declarat Dieter Winet, fund manager la Swisscanto, in Zurich. "Orientarea strategica a Nestle pe segmentul produselor de nutritie este un pas logic. Aceste produse scumpe genereaza o marja de profitabilitate mai mare", a precizat Winet.
La ora 11 a.m., actiunile Nestle erau cotate la 476 de franci/titlu, in crestere cu 12 franci (2,6%). In ultimul an, actiunile Nestle s-au apreciat cu 10 procente, comparativ cu avansul de 7,4% consemnat de titlurile Unilever, producatorul european al inghetatei Magnum. In ultimele 12 luni, cotatia actiunilor Kraf